zeytinli ve baton ekmek tarifi

MALZEMELER: 6 su bardağı un (bardak ölçüleri değişebilir.o yüzden kıvamını kendiniz ayarlaya bilirsiniz) 3,5 su bardağı ılık su 1 paket...

MALZEMELER:

6 su bardağı un (bardak ölçüleri değişebilir.o yüzden kıvamını kendiniz ayarlaya bilirsiniz)
3,5 su bardağı ılık su
1 paket instant maya
1 çorba kaşığı şeker
1 çorba kaşığı tuz
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 küçük kase yeşil zeytin ve siyah zeytin karışımı
kekik

BATON EKMEĞİN ÜZERİNE SÜRMEK İÇİN:

1 çorba kaşığı sıvıyağ
1 tane yumurtanın sarısı
1 çorba kaşığı şu
bunlar karışacak

YAPILIŞI:

ılık suyun içine maya,şeker,tuz ve sıvı yağ koyup karıştırın.unu yavaş yavaş ilave edip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun.hamuru iyice yoğurduktan sonra üstünü kapatıp 1 saat mayalandırın.hamur mayalandıktan sonra mutfak tezgahına un serpiştirip hamuru tekrar yoğurun. (bu işlem hamurun gazını almak için) hamuru yoğurduktan sonra küçük bir tepsiyi yağlayın yada yağlı kağıt serin.ben hamurun 1 tanesini tepsiye koydum.diğerinide kek kalıbında pişirdim.sizde böyle yapacaksanız tepsinizin büyüklüğüne göre hamuru bölüp tepsiye yerleştirin.baton ekmeğin üzerine yukarıda yazılı olan yumurtalı karışımı sürdüm.diğerinin üzerine yeşil ve siyah zeytin hamura bastırarak koydum ve kekik serpiştirdim.ondan sonra ekmekleri 10 dakika Tepside beklettim ve önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.fırından çıkınca üzerlerine bir bez örtün.AFİYET OLSUN..


Related

new 2087264079657762507

Yorum Gönder

emo-but-icon

tarif ara

BURALARDAYIZ

Instagram

İzleyiciler

Translate

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

item